СВОМ снагом су ударали у врата ногама и на крају их извалили из шарки. Кад сам видео да попуштају, узео сам пушку и опалио у доњи део, негде код ногу. Лупање је престало. Али ја сам се тада још више уплашио да сам некога можда убио.
Овако, за "Новости", прича Мирослав Тирнанић (89) из Крњева код Велике Плане, који је бранећи се од разбојника у својој кући пуцао из ловачке пушке и у ногу ранио наоружаног провалника Д. Т. (36). Без обзира на то што је бранио себе, супругу Надежду (83) и свој дом, против старца ће бити поднета кривична пријава за изазивање опште опасности! Са друге стране, лопови се терете за покушај тешке крађе.
Инцидент се догодио у недељу око 21 час у Крњеву у Улици Свете Младеновића, када су двојица провалника из истог села, Д. Т. и С. Т. (22), покушали да упадну у кућу Тирнанића. Мирослав и његова супруга Надежда спремали су се на починак, када их је на опасност упозорио упорни лавеж пса везаног у дворишту. Тренутак касније, разбојници су већ силовито покушавали да развале врата.
Иако је очигледно имао намеру да их застраши, метак је погодио Д. Т. у ногу, након чега су провалници побегли прескачући ограду, што доказују крвави трагови. Полиција је обавила увиђај, и пронашла јакну млађег нападача С. Т., која је, како се верује, одбачена приликом бекства. У јакни се налазила "фантомка" и пиштољ који је, како се испоставило, украо од оца.
ПОРОДИЦА ЗАБРИНУТАНИЈЕ ми јасно како је мој отац изазвао општу опасност спасавајући сопствени живот, у својој кући, у коју су наоружани разбојници дрско проваљивали. Не могу да верујем да мој отац у овим годинама треба да иде на суд. Мислим да је неопходно да се промени закон - каже Мирослављев син, Миодраг.
То упућује на закључак да се нису шалили, да су сматрали да ће нејаки старци бити лаке мете, али су погрешили.
- У шоку сам. Целу ноћ нисам спавала - дрхтавим гласом прича бака Надежда. - Сигурно би нас мучили, можда и убили.
На улазу у кућу уместо разваљених врата, сада стоји ћебе. Мирослав, честити пољопривредник, забринут је, али и љут што ће у овим годинама пред суд. Јер, како каже, само се бранио од обесних нападача.
- Питам ја, да теби неко разбија врата, а ти лежиш у кревету, да ли би ћутала и чекала да те убије? - пита се Мирослав. - Имам пушку која ми служи за чување куће, и за коју имам дозволу.
Полиција му је одузела оружје, и написала кривичну пријаву због кривичног дела изазивање опште опасности.
- Био сам водник у рату. Служио сам са војницима. Нисам погинуо у рату, а сада да погинем на кућном прагу. То је срамота - огорчен је Мирослав. - Скупштина би морала да донесе закон да можеш да се браниш, ако ти дођу у кућу да те убију.
Кућа Тирнанића у коју су лопови покушали да провале, Фото Н. Живановић
Иначе, нападачи су се одвезли до болнице у Смедеревској Паланци, где је Д. Т. збринут са устрелном раном десне ноге. Два сата иза поноћи полиција је пронашла и ухапсила С. Т. Њему је одређено задржавање до 48 сати, док Д. Т. у болници чува полиција. Један од њих живи неколико кућа од Тирнанића, у истом сокаку, а Мирослав га познаје још од кад је био дете.
Мирослав и Надежда Тирнанић

САМ СЕ ПРИЈАВИО
МИРОСЛАВ је одмах после рањавања позвао телефоном сина који живи у Великој Плани. Испричао му је шта се догодило, а затим су заједно обавестили полицију о нападу и пуцњави.